As soon as they left the synagogue, they went with James and John to the home of Simon and Andrew. 30 Simon’s mother-in-law was in bed with a fever, and they immediately told Jesus about her. 31 So he went to her, took her hand and helped her up. The fever left her and she began to wait on them.
(Mark 1:29-31)
According to Raschke, "mother-in-law" and "fever" give in Hebrew the same word for "Tiberias": so Jesus is working the healing in the same town of Tiberias, the same place where the Essenes found a refuge after the 70 CE.
So Tiberias gives Tiberius, and the dating under Pilate.
As soon as they left the synagogue, they went with James and John to the home of Simon and Andrew. 30 Simon’s mother-in-law was in bed with a fever, and they immediately told Jesus about her. 31 So he went to her, took her hand and helped her up. The fever left her and she began to wait on them.
(Mark 1:29-31)
According to Raschke, "mother-in-law" and "fever" give in Hebrew the same word for "Tiberias": so Jesus is working the healing in the same town of Tiberias, the same place where the Essenes found a refuge after the 70 CE.
So Tiberias gives Tiberius, and the dating under Pilate.
Diese Stadt kann aber in Anbetracht aller damaligen Verhaltnisse nur Tiberias sein, die Stadt des Tiberius, mit welcher Namengebung ihr Erbauer Antipas im Jahre 22 seinem kaiserlichen Freunde huldigte. Antipas starb im Jahre 39, zwei Jahre nach dem Tode des Tiberius im Jahre 37. Zeit und Ort der Evangelien-chronologie hangt an diesen beiden Namen Tiberius und Tiberias. Das Wann ist bei Lukas ausgesprochen (3, 1): "ihm funfzehnten Jahre des Herrschaft des Kaisers Tiberius". Das Wo aber, namlich Tiberias, wird behutsam versteckt und nur leise angedeutet, wahrend doch Tiberias in Wahrheit die Stadt ist, der das christliche Schrifttum seinen eignetlichen Ursprung verdankt.
Raschke argues, until the point I am going to translate, that:
1) Tiberias was the city where the Jews (and the Essenes) found principally a refuge after the destruction of Jerusalem in 70 CE. It was Tiberias the place of the rebirth, accordingly.
2) by being Jesus appeared precisely during the 15° "of Tiberius" (= allusion to Tiberias), the evangelist is de facto saying: Jesus appeared in the midrash after the destruction of Jerusalem, since Tiberias is de facto the 'capital' of the remaining survivor.
Ich kann hier naturlich nicht einen ganzen Kommentar dieses Ratselbuches und dieser Geheimschrift geben. Aber es kann vernunftigerweise nicht bezweifelt werden, daB die Apocalypse eine Essenerschrift ist, verfaBt von einem Essener, der den Untergang Jerusalems in den Julitagen des Jahres 70 miterlebt hat und nun von der Stadt seiner Zuflucht Ruckblick halt auf das uberstandene Grauen. Diese Stadt kann aber in Anbentracht aller damaligen Verhaltnisse nur Tiberias sein, die Stadt des Tiberius, mit welcher Namengebung ihr Erbauer Antipas im Jahre 22 seinem kaiserlichen Freunde huldigte. Antibas starb im Jahre 39, zwei Jahre nach dem Tode des TIberius im Jahre 37. Zeit und Ort der Evangelien-chronologie hangt an diesen beiden Namen Tiberius und Tiberias. Das Wann ist bei Lukas ausgesprochen (3, 1): "ihm funfzehnten Jahre des Herrschaft des Kaisers Tiberius". Das Wo aber, namlich Tiberias, wird behutsam versteckt und nur leise angedeutet, wahrend doch Tiberias in Wahrheit die Stadt ist, der das christliche Schrifttum seinen eignetlichen Ursprung verdankt.
But there are other hidden meanings that explain the importance of Tiberias.